2010. július 25., vasárnap

Linz hétvége

Júl. 23- júl. 25. Ezen a hétvégén a Linzi IAESTE csapat rendezett hétvégi programot. (Ez hasonló, mint a bécsi hétvége, amiről már írtam korábban.)

Péntek délután indultunk a Westbahnhof-ból Andreával és Paullal (svájci srác, IAESTE gyakornok). A másfélórás vonatút után leszálltunk Linzben, ekkor már esett az eső és ez szombat estig így is maradt. A kollégiumhoz busszal jutottunk el. Itt Elisabeth (Elli) fogadott minket, aki a hétvégi program főszervezője volt. Később Charlotte (Németországból) is csatlakozott hozzánk, ő is velünk lakott az ottani koliszobában.
A városközponthoz elég közel volt, így oda gyalog is el tudtunk jutni. Este előbb a Lentos-nál időztünk a helyi IAESTE-sekkel és a többi gyakornokkal, utána pedig beültünk egy sörözőbe.

Szombat délelőtt tartották a városi rally-t, egy csapatos vetélkedő, aminek keretében meg lehet ismerni a várost, hasonlóan a bécsi hétvégéhez. A keringőtől a snapsz-kóstoláson át egészen a műalkotás készítéséig mindenféle jellegű feladat volt. Az eső nem volt túl kellemes, de azért adott egy feelinget az egésznek. Délután piknik a Johannes Kepler Universität-en, majd szabad foglalkozás. Ennek keretében a Lentos múzeumban jártam: itt a XX. és a XXI. században készült elvont műalkotásokat (képeket, vagy "tárgyakat") lehet megtekinteni. Minden évtizednek egy termet szenteltek. Némelyik mű egész jópofa, vagy épp elgondolkodtató. Este BBQ az egyetemen.

Vasárnap reggel a teljes csapatot elvitték az Ars Electronica Center-be. Itt többféle technikai szerkezet vagy megoldás van kiállítva a 3D-ben rajzolástól egészen az intelligens műlábig, és rengeteg "kísérlet" van, amiben a látogató is részt vehet (én pl. készíttettem egy fényképet a retinámról, utána elmagyarázták melyik a vakfolt és a másik speciális pont, aminek a nevére most nem emlékszem...). Kicsit olyan az egész, mint a Csodák Palotája, talán kissé "futurisztikusabb". Itt szívesen eltöltöttem volna akár egy egész napot is, de csak délig maradhattunk, mert utána elmentünk egy étterembe, ahol elfogyasztottuk az utolsó közös ebédet. Délután vissza vonattal Bécsbe. Szerencsére már nem esik az eső, viszont egyelőre a hőség is elmúlt, ami az előző héten annyira kellemetlen volt.

Összességében nagyon tetszett a város, szívesen eltöltenék itt egyszer több időt is. Az egyetlen amit sajnáltam, hogy az eső miatt nem sokat láttunk a Pflasterspektakel-ből. Ez egy utcai fesztivál, amit minden évben megrendeznek Linz-ben.

4 megjegyzés:

  1. Tölthetnél fel néhány képet... hogy néz ki ez az Andrea pl? :) Vagy fb-n vannak fenn? Nem néztem...

    VálaszTörlés
  2. Hát én is most kb. úgy vagyok, hogy összegyűlt rengeteg képem és ki kell válogatnom a jókat. Ha végeztem feltöltöm majd őket :)

    VálaszTörlés
  3. Must have!

    Viszont a bejegyzésekbe is illeszthetnél majd párat, nem csak úgy ömlesztve egy postban vagy albumban...

    VálaszTörlés
  4. Megteszem majd, csak neki kéne esnem a válogatásnak... :)

    VálaszTörlés