2010. augusztus 15., vasárnap

(Majdnem) hullócsillag nézés + éjszakai túra

Csütörtök este páran elhatároztuk, hogy elmegyünk a Leopoldsberg-re megnézni a csillaghullást. (Korábban jártam már ott.) Vacsora után 9-kor el is indultunk (ill. indultunk volna, mert a lassú készülődés miatt végül fél-tíz háromnegyed-tíz körül sikerült végre útra kelni.) A Leopoldsbergre a 38A-busszal lehet feljutni, de mivel később indultunk a tervezettnél, ezért lemaradtunk az odáig közlekedő buszról, így egy későbbi busszal tudtunk csak menni, de az csak a Kahlenberg-ig ment (sőt nem is közvetlenül ment oda, hanem az egyik helyen -- emlékeim szerint a Kapfenwaldgasse-nál (ld. a lent linkelt térképet), le kellett szállni, és a következő 38A busszal továbbmenni (ezek szerint összesen 3-féle végállomása van a 38A-busznak).
Egy aprócska bökkenő volt: miután leszálltunk erről a buszról, láttuk, hogy az volt az utolsó, amelyik visszafelé megy, és hát az utazás felfelé nem két perc volt. Nem baj, gondoltuk, a lentebbi megállóból (ahol átszálltunk) megy még busz, úgyhogy a Kahlenberg-en kiültünk a teraszra (amit pár kávézó és egy templom vesz körül), ahonnan az egész várost látni lehet (ill. este csak a fényeket), és az eget. Kb. fél-háromnegyed órát töltöttünk ott, de hullócsillagot nem láttunk.
Ezután elindultunk visszafelé, de már ekkor éreztük, hogy lehet kissé alábecsültük az ehhez szükséges időt. A Kapferwaldgasse-től a felfelé menő busz kb. 10 perc alatt jutott el Kahlenberg-ig, nekünk meg 20 percünk volt hátra, hogy visszajussunk oda gyalog. Sebaj, elindultunk azért lefelé. Az út elején megkérdeztünk azért néhány embert, hogy gyalog mennyi idő alatt lehet visszaérni a városba, de kb. kiröhögtek, és azt mondták, hogy reménytelen. Ezért abban maradtunk, hogy gyalogolunk lefelé, de ha látunk egy taxit megállítjuk, és megkérdezzük mennyiért vinne le (megegyeztünk, hogy max. 12 Eurót vagyunk hajlandók fizetni). Valahol az út felénél jött is egy taxi, megállítottuk, és pont 12 Eurót kért a fuvarért. A gond csak az volt, hogy 4 férőhely volt, mi pedig összesen 8-an (4 lány, 4 fiú) voltunk. Végül úgy határoztunk, hogy a 4 lány lemegy a taxival, mi srácok pedig gyalogolunk tovább (a taxis 15 Eurót kért volna azért, hogy utána visszajöjjön értünk, és minket is levigyen -- ez pedig már a lélektani határ felett volt).
A gyaloglás közben túl sok érdekes nem történt, végülis leértünk a városba, és onnan mi is taxiba ültünk a koliig (szintén 12 Euróért). A Google Maps szerint a megtett táv összesen 6,4 km volt -- esti egészségügyi sétának nem is rossz :)

Btw.: nem tudja valaki hogy lehet ebben a Google Maps-ben útvonalat elmenteni saját térképbe? Egyszer véletlenül sikerült előhoznom egy olyat, hogy "add to my maps" az útvonal altt, de azóta többször nem láttam ezt az opciót. Vagy én vagyok nagyon béna, vagy a GM felülete ritka barátságtalan (legalábbis ezt a feature-t jól elrejtették).