2010. augusztus 24., kedd

Salzburg hosszú hétvége

Aug. 21. szombat -- aug. 24. kedd

Ezt a hétvégét kivételesen nem az IAESTE szervezte, mert Salzburgban nincs LC (Local Commitee, vagyis helyi bizottság). Irénnel utaztunk oda, és a szállást/programot is magunknak szerveztük.

Előzetes a tartalomból:

Aug. 21. szombat. Belváros, Schloss Mirabell, Getreide Gasse.
Aug. 22. vasárnap. Fuschlsee (tó körüli túra és fürdés)
Aug. 23. hétfő. Untersberg felvonóval, Hellbrunn és vicces szökőkutak, Mozart-házak (szülőház, lakóház), Mönchensberg lifttel.
Aug. 24. kedd. Séta a Kapuzinerbergen, majd a belvárosban.

A folytatás majd következik (valamikor).

Megint eltelt jó sok idő, mire megírtam a folytatást. Ennek oka, hogy kb. egy hete teljesen behalt a net a koliban, már VPN-en keresztül sem érhető el. Na de térjünk vissza a Salzburg-hétvégéhez.

Aug. 21. szombat.
Irén vonattal érkezett Pestről, én pedig Bécsben szálltam fel. Salzburgban még bevártuk Shaimaá-t (iraki lány, a Linzi LC tagja, az előző hétvégén, Graz-ban ismertem meg), közben még össze is futottunk a pályaudvaron a grazi-akkal, akik szintén Salzburg-ba utaztak a hétvégére. Sajnos Shaimaá végül nem talált magának szállást, ezért vissza kellett utaznia Linz-be, így végül ketten maradtunk (a grazi-ak egy másik koliban szálltak meg, és többet nem láttuk őket a hétvégén). Útközben átsétáltunk a Schloss Mirabell-en, ahol éppen valami barokk est volt. Vacsora után még végigmentünk a Getreidegasse-n (az ottani Váci utca). Ebben az utcában található Mozart szülőháza, amit két nappal később meg is tekintettünk.

A koliban egy 6 ágyas szobában szálltunk meg, ami nagyon klassz volt, mert így több igen messziről jött embert ismerhettünk meg. Az első estén egy japán srác és egy lány, meg egy amerikai pár volt a szobánkban. A második estén jött egy koreai lány a japán srác helyett. A harmadik napon két brit fiú és egy lány, valamint egy ausztrál lány aludt velünk a szobában. Ez azt jelenti, hogy minden szobatársunk igen messziről (tengeren túlról) érkezett.

Aug. 22. vasárnap. Reggeli után busszal elmentünk a Fuschlsee-hez, amely egy csodaszép, hegyekkel körülvett tó Salzkammergut-ban. A leírás szerint kb. 3-4 óra alatt körbe lehet sétálni a tavat (kb. 11 km, nagyobb szintkülönbségek nincsenek -- kb. egy emelkedőre emlékszem az egész távon). Útközben még csobbantunk is egyet a vízben (amely hegyi tó lévén melegnek éppen nem volt nevezhető). Este megint sétáltunk a belvárosban, egészen a várig felmentünk.

Aug. 23. hétfő. Reggel elbuszoztunk Untersberg-ig, majd a felvonóval felmentünk a csúcsra. A felvonóból kiszállva egy sziklás szakaszon át vezetett az út a hegycsúcsra. Miután ezt megmásztuk, gyönyörű kilátásban volt részünk.
Délután busszal visszamentünk a városba, és megálltunk Schloss Hellbrunn-nál. Itt először a "trükkös" szökőkutakat néztük meg az idegenvezetővel. A trükk abból áll, hogy minden szőkőkútnak van egy-két rejtett nyílása, amely gombnyomásra aktiválható: ekkor a közelben tartózkodó személy (akarata ellenére) megfürdik. A szökőkutak után megtekintettük a kiállítást a palotában, majd a népművészeti múzeumot, amely szintén a parkban volt.
Mindezek után visszabuszoztunk a belvárosba, ahol megnéztük előbb Mozart lakóházát, majd a szülőházát. Az utóbbi kifejezetten érdekesebbnek találtuk az előbbinél.
Este felmentünk lifttel Mönchensberg-re. Sajna kicsit sötét volt, ezért túl sokat nem láttunk ott fenn, úgyhogy rövid idő múlva le is jöttünk.

Aug. 24. kedd. Reggel nekiindultunk a Kapuzinerberg-nek (ez egy "hegy" a város közepén, kb. olyan magas lehet, mint a Gellérthegy). Útközben elkezdett esni az eső, ezért inkább visszamntünk a belvárosba, és a nap hátralévő részét ott is töltöttük.

Válogatás a képekből

Mirabell Park

Fuschlsee

Kilátás az Untersberg-hegyről, UFO-val

Az egyik trükkös szökőkút. Amikor a főherceg (valami ilyesmi volt a címe) meg akarta viccelni a vendégeit, jelt adott, hogy az ülőkéken lévő lyukakból indítsák a vízsugarat. Természetesen az ő ülőkéjén nem volt lyuk...