2010. augusztus 15., vasárnap

Graz hétvége

Előzetes:

Party-Riegesburg (vár)-csokigyár-Salsa est-városnézés idegenvezetővel-Tartományi Fegyvertár (szintén idegenvezetővel)

Holnap majd kifejtem részletesebben.

Na igen, a "holnap"-ból végül több mint egy hét lett. Mentségemre legyen mondva, hogy közben egyszer már elkezdtem írni, de a böngésző jól feldobta közben a talpát, úgyhogy odaveszett, amit írtam. Most majd mentek rendszeresen...

Aug. 13., péntek. Utazás vonattal Graz-ba. Ezúttal egyedül mentem, mert a többiek nem akartak jönni. A vonaton viszont találkoztam két helyi lakossal, akik remek tippeket adtak, hogy miket érdemes megnézni, hova érdemes menni Graz-ban. Sajnos a szervezett program keretében nem volt mindenre idő, de azért leírom, amire még emlékszem, jól jöhet, ha egyszer visszamegyek oda.
  • Schloßberg (domb, a tetején vár, láttam)
  • Landeszeughaus (fegyvertár, láttam)
  • Fagyizzak egy nagyon híres fagyizóban, aminek a nevét sajna elfelejtettem (a visszautazás előtt fagyiztunk valahol a Kunsthaus-tól nem messze, de nem vagyok benne biztos, hogy sikerült eltatlálni a helyet)
  • Ebédeljek a Don Camillp & Peppone fogadóban (ez valójában két étterem egymással szemben, a két közismert szereplőről kapták a nevüket). Ha jól emlékszem, azt mondták, hogy a vacsora már drága. Sajnos erre nem jutott idő.
  • Sörözzek a Glöcklbräu fogadóban. Erre sem volt idő. Hiába, két nap kevés mindenre...
Ahogy leszálltam a vonatról, szokás szerint elkezdett esni az eső. Szerencsére a koliig (Liebigheim) viszonylag szárazon jutottam el egy helyi busszal. Egy kétfős szobában laktam; a lakótársam valószínűleg egy helyi egyetemista srác lehetett, de a hétvégén nem volt ott, ezért nem találkoztam vele. Este welcome party-t rendeztek a koliban.

Aug. 14., szombat. Ez a nap igen eseménydús volt. Reggel az egész csapat felszállt a külön buszra, amivel elmentünk megnézni a Riegersburg várat (kb. fél órányi buszozásra van Graz-tól). Felvonóval jutottunk el a domb tetejéig, majd egy idegenvezető mutatta meg nekünk a vár (viszonylag szűk) szobáit.
A következő állomás egy Buschenschank volt (ez kb. olyan mint egy Heuriger, vagy egy Alm, vagyis egy tanya, ahol lehet enni és inni (főleg bort); ha jól értettem a Buschenschanknak a jellegzetessége, hogy csak helyben készült termékeket forgalmaz). Itt megebédeltünk, majd következett a desszert: a nap utolsó látnivalója ugyanis a Zotter csokoládégyár volt. Itt meg lehetett ismerni a csokoládégyártás folyamatát, valamint az egyes mintákat (csokikrémek, különböző egzotikus fűszerekkel ízesített csokoládék, folyékony csokoládé) megkóstolni. Ez egy időre (t >= 1 hónap) ki is elégítette a csokiigyényemet...
Az este a latin táncok jegyében telt egy szórakozóhelyen. Natasha, aki az egész hétvége főszervezője volt, segített nekem feleleveníteni a tánclépéseket.

Aug. 15. vasárnap. Délelőtt végignéztük alátnivalókat egy idegenvezetővel. Egy idősebb hölgy volt, de nagyon rendes és jófej: a városnézés előtt mindenkinek kiosztott egy térképet a saját nyelvén; a városi séta közben pedig sztorikat is mesélt ("ABC tour" --Another Bloody Castle tour, idézte az egyik túristát). A fontosabb látnivalók a katedrális, a Burg (dupla csigalépcsővel) és a Schloßberg voltak ("Palotadomb", a tetején valóban egy palota található).
Délután, indulás előtt a csapat lelkesebb része elment a Zeughaus-ba (Fegyvertár). Itt is volt idegenvezetés. Mindenféle kardot, páncélzatot, ágyúkat, lőfegyvereket lehetett látni. Az épület eredeti funkciója fegyvertár volt, ma már múzeum.
A kiállítás után Shaimaá-val (iraki lány, Linz-ben tanul, az ottani LC-tagja) indultunk a pályaudvar felé, de útközben megkerestük még a híresnek mondott fagyizót. Több helybéli megkérdezése után oda is találtunk (bár mivel a nevére nem emlékeztünk, ezért nem voltunk benne teljesen biztosak, hogy jó helyre mentünk végül). Nekem mindenesetre ízlett a fagyi, bár sajna a hely nevét elfelejtettem megnézni.

Pár kép, ami a hétvége során készült


Riegersburg vár



A csokigyár bejárata



Graz, Schlossberg-re vezető lépcső

1 megjegyzés: