2010. augusztus 1., vasárnap

Innsbruck hétvége

Júl. 30. - Aug. 1.

Péntek. Paullal és Sarah-val (skót lány, IAESTE gyakornok) indultunk el délután a Westbahnhof-ból. Linz-ben fellszállt több IAESTE tag és gyakornok, akiket az előző héten ismertem meg. Érkezés után a változatosság kedvéért elkezdett esni az eső (szerencsére másnapra jó idő lett, szóval nagyobb szerencsénk volt, mint Linz-ben a múlt héten). Este vacsoráztunk egy kávézóban, majd a kávézó emeletén található szórakozóhelyen egy helyi rock-banda koncertjét hallgattuk meg.

Szombat Reggel elmentünk megnézni az innsbruck-i síugró pályát. Klassz hely, a torony tetejéről lehet látni az egész várost. A pálya tetetjéről a síugrók pont egy temetőt látnak.
Megebédeltünk a Café Bar Moustache-ban, majd megetkintettük az ottani Hofburg-ot és a Hofkirche-t. Itt található I. Miksa (Maximilian) német-római császár bronz szobrokkal körülvett síremléke.
Este az Arzler Alm-ban vacsoráztunk. (Ha jól értettem a helyiek magyarázata, ill. a Wikipédia alapján az Alm a hegyi legelőt, ill. az ott található Hüttét jelenti). Kb. fél órás (felfelé) gyaloglás után jutottunk el a fogadóig.
Vacsora után átmentünk egy sörözőbe a Hofgarten-ben.

Vasárnap Felvonóval eljutottunk a Nordkette hegység egyik csúcsára. Pontosabban három felvonóval: mindegyik egy-egy szakaszt tett meg, és az adott szakasz végén át kellett szállni a következőre. A napsütésnek és a hétvégi időpontnak köszönhetően sokan utaztak a felvonón, a népsűrűség kb. akkora volt, mint reggel fél nyolckor a 7-es buszon. Visszafelé az egyik átszállásnál megálltunk egy fogadónál és megebédeltünk. Délután vonattal visszamentünk Bécsbe.